dilluns, 28 de desembre del 2009

Debat


Una altra de les activitats obligatòries de l'assignatura de COED ha estat la de fer un debat davant de tots els companys. Primerament ens vam dividir en grups de deu persones, de manera que cinc membres del grup estarien a favor del tema a debatre i cinc hi estarien en contra.

El tema que vam debatre el meu grup i jo va ser el dels uniformes a les aules: sí o no?. Jo estava a favor d'aquest tema, juntament amb els meus companys Pol Laorden, Héctor Ros, Marc Company i Javier Lahoz. Davant nostre, contraargumentant les nostres idees, hi teníem l'Adrià Pérez, el Sergi Domènech, el Marc Ariño, l'Eduard Muñoz i el David Sánchez.

El grup que estàvem a favor vam decidir aportar una mica d'originalitat a aquesta estona, i ens vam presentar tots ben uniformats, amb camisa i corbata. També teníem una etiqueta on deia el nostre nom. Per acabar-ho d'adobar, vam fingir un debat televisiu, com per exemple els d'Els Matins de TV3, i vam proposar l'enviament d'sms, on els espectadors podien dir-hi la seva, i també que es decantessin a favor o en contra del tema central.


Els principals arguments que vam aportar jo i els meus companys a favor dels uniformes van ser els següents:


- resten les diferències socials.

- més econòmics que la roba de carrer.

- s'eviten indumentàries estrambòtiques.

- menys problemes per decidir com vestir als fills al matí.

- bon entrenament per anar ben vestit en el món laboral.

- aporta ordre a l'aula.

- més credibilitat, serenitat, i sensació d'higiene en els nens.


Jo vaig ser l'encarregat de fer les conclusions del grup, resumint els principals arguments dels que disposàvem. Finalment, vaig donar els “resultats” de la pregunta que fèiem als espectadors. Un 60% van votar que sí als uniformes, mentre que només un 40% hi estava en contra. Com a punt final vaig llegir algun dels missatges ficticis més destacables que vam rebre mentre debatíem, donant un últim toc de realisme al nostre debat.

Va ser interessant haver de trobar arguments vàlids sobre un tema prèviament determinat. També va resultar atractiu pensar de quina manera podíem sorprendre a l'altra part del grup, alhora que intentar trobar respostes ràpides als seus arguments. Vull afegir que m'ho vaig passar força bé durant el debat, sempre dins d'un context formal. La resposta de la gent va ser bona, ja que van seguir el debat amb atenció i també va haver-hi lloc per a les rialles.

I així va ser com va anar el nostre primer debat universitari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada