diumenge, 27 de desembre del 2009

Recitació

Una de les activitats obligatòries que hem realitzat a l'assignatura de COED ha estat la de recitar davant de tots els companys un breu text. Podíem escollir entre un poema, un conte, una llegenda o fins i tot un monòleg.

Jo vaig decidir recitar un conte en vers, molt semblant a un poema, però amb característiques estructurals semblants a un conte. La idea em va semblar força original, i s'adaptava al requisit marcat, que deia que havíem de recitar el text de la forma més fidel possible a l'original.

El conte en vers en qüestió es titula Dues gosses, i és d'origen popular:

Era una gossa rodaire
sense casa, ni aixopluc,
que en buscava neguitosa
per poder-hi donar a llum.

Visità una coneguda
i va dir-li amb son lladruc:
- Recull-me, bona companya,
en ton jaç de sec pallús;
tinc por de morir glaçada
amb mos fills que no han nascut.-

L'altra gossa compassiva
i amorosa la recull
i li diu: - En ma caseta
solament tenir-te puc
fins que estiguis reforçada
i tos fills hagins crescut -

Al cap d'un temps ja corrien
els cadells grandets, mosuts;
llavors la gossa mestressa
diu a l'altre sense embulls:

-Amiga, ja ha arribat l'hora
que busquis nou aixopluc;
ja veus que t'he protegida
potser més del que he pogut,
els teus fills ja corren força,
albergar-te més no puc.-

I l'altra malagraïda
li respon amb to sorrut:
- Com que jo sóc la més forta,
companya, marxar no vull.-
i encara engegà per paga
una rècula d'insults.

Així la pobra gosseta
el seu jaç hagué perdut,
com passa als homes que es fien
dels dolents i malastrucs.

Aquesta activitat suposava un repte important, ja que requeria controlar tant els inevitables nervis com els aspectes importants d'un discurs en públic que hem anat treballant durant el semestre, com la vocalització, volum de veu o llenguatge corporal. Ha estat una molt bona prova i vàlid entrenament per adquirir un millor nivell en la nostra capacitat d'expressar-nos en públic.

A continuació podeu veure la recitació enregistrada en vídeo, duta a terme gràcies a la meva companya Laura Hedo:




Autoavaluació:

Després de veure la meva recitació en vídeo puc valorar els aspectes positius i els negatius. Primerament cal dir que estava, com tots, força nerviós, però crec que vaig saber controlar força bé els nervis, perquè aquest aspecte no destaca especialment. En segon lloc també afegir que estic força parat, però gesticulo amb les mans, amb un intent, no sé si en va, de realitzar un bon llenguatge no-verbal. També vull apuntar que el volum de veu, velocitat, i pronunciació es troben dins de la correcció, tot i que sempre es pot millorar. Finalment, recalcar que m'entrebanco en algun moment, perdent el ritme que portava anteriorment.

En general estic satisfet, i si m'hagués d'assignar una nota, aquesta seria un bé, però, en aquest cas, la professora és qui té l'última paraula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada