dimecres, 23 de desembre del 2009

Què t'inspira aquesta cançó?

Aquesta és la pregunta que ens va llençar l'Imma en una de les primeres sessions de l'assignatura.

Va escollir una sèrie de cançons, i ens va proposar que, durant la seva escolta, escrivíssim quins adjectius o sensacions ens transmetia. Alguna cançó de les proposades no les coneixia, i això assegurava la transparència i espontaneïtat a l'hora d'anotar què ens deia la cançó. Val a dir que aquestes descripcions són completament subjectives, i algunes poden anar més enllà del que es pot esperar. A continuació estan escrites les cançons i al costat el sentiments que em generava escoltar-les.

  • Gripau blau, del Xesco Boix, em va transmetre burla cap algú, amb un cert ànim de menyspreu en clau d'humor.
  • Lila, dels reusencs Whiskyn's, em va inspirar sentiment de joventut, vitalitat i llibertat.

  • Pedro Navaja, en la seva versió més rumbera em va aportar sensació de vida de carrer, negocis negres, drogues i alcohol. En definitiva, el que popularment coneixem per "mala vida".
  • Com un puny, del cantautor Raimon, era plena de nostàlgia, amor, reflexió i llunyania
  • La nit de sant Joan, de Jaume Sisa, em va evocar certa ironia, follia, fantasia i màgia.


Quan vam acabar vam posar en comú les anotacions de cadascú, i vam poder comprobar la diversitat d'opinions i les diferents percepcions de cada persona al rebre un estímul extrern. També vam poder veure com les cançons són una bona eina descriptiva. Va ser una classe diferent i alegre, que convidava a reflexionar i a deixar-se endur per les emocions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada